מאחורי הקלעים: תחבולות השר החרדי לסידור עבודה לאיש תקשורת

בעל 'המשקפיים' 6 Comment on מאחורי הקלעים: תחבולות השר החרדי לסידור עבודה לאיש תקשורת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אייר תש"ה, מחנות ההשמדה, ימים אחדים לסיום מלחמת העולם השניה:

"איבדתי את האמונה ונטשתי מורשת בית אבא, כשראיתי איך יהודי יכול להיות אכזרי על אחיו, ותמורת הנחת התפילין גבה מאחיו את מנת לחמם האחרונה", אמר הניצול לרב היהודי שתהה לפשר מראהו.

"ומה לך כי תפן להקשחת לבו של בעל התפילין? – הבט נא אל התור הארוך שהשתרך סביב דרגשו, של כל היהודים שהסכימו למסור את חייהם למען קיום מצווה, היש לך דבר ראוי מזה…?", השיב הרב החכם לניצול ההמום, שהתבקש אך לשנות זווית ראייתו.

• • •

אב תשע"ו, זירת הטוקבקים, עיצומן של ימי בין המצרים:

"איך אתה מעז לפרסם מדור ברנז'ה מלא הומור ושעשוע בימים כאלו? זה נראה לכם מתאים? תתביישו לכם!", כותבים הגולשים הנזעמים לבעל 'המשקפיים', שמוכנים היטב למתקפה.

"ומה לכם כי תפנו להנאת אלפי הגולשים ולבבת השחוק שעולה בפניהם? – כלכו לכם אצל העבודה המפרכת וקושי השעבוד הממושכים שעריכת מדור כה ארוך דורש… האין אבלות גדולה מזו…?!", ישיב נאמנה בעל 'המשקפיים', ויצא לדרכו, לעוד מדור סיכום, שכמובן ירוסן כמתבקש מימים אלה.

• • •

המוני בית ישראל ליוו השבוע למנוחת עולמים את ראש ישיבת מיר ברכפלד, הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל. פטירתו הפתאומית בשעת ליל מאוחרת, הקפיצה את אנשי 'קול חי' למשדר לילי מיוחד, שהמשיך למחרת במסע ההלוויה רווי הצער.

תחת שמש קופחת ובתנאים בלתי נאותים בעליל, סיקר כתב 'קול חי' ישראל אוחיון את דרכו האחרונה של ראש הישיבה הנערץ, והעביר את קולות המספידים, התלמידים, והמוני בית ישראל.

2016-08-11-PHOTO-00001457

נוכחותו של שדרן נוסף מבית 'קול חי' בלטה בשטח, אך בתפקיד שונה בתכלית. בנצי לייזרוביץ המתנדב בארגוני הצלה וחסד, הצטרף לשרשרת המתנדבים שאבטחו את מסע ההלוויה, העניקו טיפול רפואי נחוץ, פלסו דרך למיטת הנפטר, ושמרו על שלום הנוכחים.

תמונה 2

השקעתה הרבה של דוברות המשטרה בפנייה לעיתונות, כלי התקשורת והציבור החרדי, לא מונעת ממנה טעויות בסיסיות, שלא לומר משעשעות. בהודעת מוקד המידע המשטרתי נאמר כי בעקבות פטירת "האדמו"ר מחסידות מיר", יסגרו כבישים מסוימים בעיר.

'המשקפיים' מוצאים בטעות זו רמזים נשגבים וצירופים שמימיים, ברוח ימי בין המצרים ואהבת חינם. שהלא, ביום בו יהפוך אדמו"ר לראש ישיבה וראש ישיבה בבא יקרא – תנשב רוח מבשרת שלום על הרי ציון, ונאוו בה רגלי מבשר.

• • •

אחת ממתנות האפיקומן הזכורות ביותר ל'משקפיים' מימי ילדותם, היא נסיעה לקברי צדיקים לרגל יום היארצייט של האר"י הקדוש. במהלך מבריק ומתוכנן היטב, הבטיחו 'המשקפיים' בליל הסדר את נסיעתם ארבעה חודשים מאוחר יותר לצפון הארץ.

תחושת העצמאות בבחירת המסלול המדויק (צפת, עמוקה מירון, או מירון עמוקה צפת, משהו כזה), והנסיעה החריגה באמצע החיים, העניקו הרגשה נפלאה וארגו זכרונות נפלאים שלא עוזבים אותנו עד עצם היום הזה.

הטיול כלל את האלמנטים הקבועים של ימי טרום העברת הקווים לחברת 'אגד', ואחיזתם בידי חברות הסעה בני ברקיות. המסע היה בדיוק לפי התכנית. שעה וחצי המתנה בבני ברק, איסוף כסף ללא מלאי עודף, ויכוחים ומריבות, ו… איך שכחנו, גם התחנה הקבועה בשול הדרך, בה מנוע האוטובוס מתחמם ועל הנוסעים להמתין בצד הדרך ולצפות לישועה – לא נפקדה.

השנים נקפו. 'המשקפיים' איבדו את התמימות, ומלאי החוויות שלהם נצבר בטיולים שונים בתכלית, אך טעמם הטוב של ימי הילדות לא פג, וזכרם לא ימוש.

• • •

ובחזרה לעידן הקורנפלקס: איש זק"א מוטי בוקצ'ין פקד את ציונו של האר"י השבוע בשעה שלפנות בוקר והעתיר בתפילה. כאיש רב פעלים, מתנדב בכיר – או אפילו מפקד יחידה כלשהי – 'המשקפיים' משוכנעים שבוקצ'ין לא עשה את דרכו באוטובוס.

מוטי בוקצין

הקלידן יענקי רובין פיקד על עמדת השתיה שניצבת מזה שנים לרווחת אלפי העולים צפתה, הפוקדים את קבר האר"י ביום ההילולה.

תמונה 4 (1)

'המשקפיים' קפצו לתפילת ערבית בבית הכנסת האר"י הסמוך לבית העלמין, שם פגשו את לא אחר מחבר מועצת העיר ונציג אגודת ישראל אליעזר לזר ששקע בתפילה חרישית להצלחת תושבי צפת.

20160808_203923

אחרי שהתגייס לקייטנת 'זכרון מנחם' בלונדון, הותיר ישי לפידות זמן קצר בלו"ז המתקצר של ימי בין המצרים לטובת קליפ מוזיקלי שיראה אור בתקופה הקרובה.

ישי לפידות

בעמותת 'הקו המאחד' הרימו הפקה ענקית לטובת החולים ומשפחותיהם, בהפקת ישראליק נאבול ומני לרר. גם הרב הראשי ישראל מאיר לאו היה שם.

הקו המאחד

צמרת המשטרה הפתיעה את ילדי קייטנת 'הכוח להתמודד' ששבתה במלון בנתניה. השוטרים הבכירים הגיעו בשעות הבוקר של שישי, הסתובבו בין עשרות החניכים, התרגשו מהמתנדבים, ואף ישבו לשיחה צפופה עם מנכ"ל 'רפואה וחיים' ברוך הימל, ועם מנהל אגף הילד המיוחד והפרויקטים בארגון הרב נפתלי וינברגר.

IMG-20160807-WA0029

ראש עיריית בני ברק חנוך זיברט וממלא מקומו מנחם שפירא, ערכו ביקור משותף במועדוניות 'יום טוב' לילדים מיוחדים.

תמונה 3

אך יצא יצאה הכנסת לפגרת הקיץ, והנה עשרות פועלים חרוצים עטו על בית הכנסת שבמשכן, לקראת הרחבתו וחידושו. בית הכנסת הנוכחי ששומר על חזותו המקורית, הפך לצר מהכיל את משתתפיו הרבים, המונים פרלמנטרים מכל קצוות הקשת הפוליטית, והררי עיתונאים, עוזרים ויועצים פוליטיים.

כנסת

נציג 'הבית היהודי' וחבר מועצה מטעם 'העבודה', נכנסו לכולל בירושלים. נשמע כמו התחלה של בדיחה? – לא בימים אלה. ככה זה כשדב קלמנוביץ מחליט להירתם למען כולל באר מרים בבית הכנסת הגדול בירושלים, ורותם אליו גם את איתי גוטלר.

אגב, בכולל הייחודי לומדים כ- 200 גמלאים מכל רחבי העיר, הזוכים לשיעורים ופעילות רוחנית לעת זקנה, ומאמצי קלמנוביץ מתרכזים בניסיון לכלול אותם במסגרת הפעילות העירונית לגמלאים של העירייה.

תמונה

ימים ספורים חלפו מלידת בתו בשעה טובה, ויעקב גרוסברד נצפה חוזר לשגרה חרוצה, כשהוא משמש את מורו ורבו הגרב"מ אזרחי, בישיבת רבני בית וגן, הנאבקים בהקצאת מתחם בשכונה לישיבת 'חכמי לב'.

תמונה 2 (1)

מפיק 'קול חי' דוד קליגר נוהג לפקוד את בית האבות נווה שמחה בירושלים, שם שוהה חמותו תחי'. כיאה למקום בעל ציביון דתי, מוקרנים לנוכחים סרטוני וידאו "כשרים" למיניהם, המקוששים מרחבי הרשת. השבוע, כשקליגר הגיע לביקורו השבועי, הוא הופתע לראות את עצמו על המסך, תיעוד מאירוע בו רקד וניגן עם אמני אגודת הכליזמרים הירושלמית בפתח תקווה.

2016-08-11-PHOTO-00000377

מסתבר שהודעת אריה דרעי על ההכרה בהשכלה התורנית הגבוהה, גרמה הרבה כאב ראש לכל מיני אנשים, ושלחה אותם לבוידעם לחפש את התעודות. ביניהם המפיק והעורך דלעיל דוד קליגר, שלאחר חיפוש די ארוך ומתיש ופריקת כמה קרטונים מאובקים מצא את התעודה הנכספת.

אז אם יש לכם ג'וב עבורו באחת מן הרשויות ובמקביל לרדיו, טקבקו!

תמונה 5

אגודת הכליזמרים עצמה עמדה השבוע בעין הסערה, לאחר שאנשי תקשורת בולטים מתחו ביקורת נוקבת על אי הזמנתה לפסטיבל הכליזמרים הירושלמיים. מאחורי הקלעים ניטשת מלחמה עזה על השליטה האמנותית בפסטיבל, עליה מנצח ביד רמה אושיה מוזיקלית אחרת בעיר.

הקרב היח"צני שניהל אחד מטובי המוחות במדיה החרדית הכריע את העירייה, שעומדת לקראת חתימה עם יו"ר האגודה אברום ליב בורשטין, על הופעת האגודה במסגרת הפסטיבל.

אך למרות הדרמה והמאבק הפומבי, על פני של בורשטין לא ניכר מאומה מכל הנ"ל. החיוך הנסוך על פניו והשלווה האופיינית מצאו את מקומם גם בשבוע סוער זה, אותו ניצל בין היתר למפגש חברי עם המוזיקאים נחמן צוקר וחיליק פרנק.

גם לזמר נמואל הרוש לא עוברים ימים אלו בבטלה, וזה עוד בלשון המעטה. תראו איזה מהמם יצאה ההקלטה הווקאלית שלו:

וכשיש לך אמרגן כמו יוסי פרנקל, אתה תמצא את עצמך לא רק בהקלטות שוטפות ואירועי שגרה. הוא ידאג לך היטב גם לדיל מצוין של חופשה באלפים הצרפתים. הנה חברי מקהלת 'כתר' שפרצו בשנה האחרונה בסערה לשוק המקהלות, חוזרים דשנים ורעננים מחופשה מפנקת.

תמונה 5 (1)

כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק השוהה בימים אלו באוסטריה, המריא במטוס פרטי לפקוד את ציונו של האדמו"ר ישעיל'ה מקרעסטיר זצ"ל בהונגריה. אחז בידיו ושימש בקודש: אהרל'ה סמט.

תמונה 1 (1)

גם אם לא הצלחנו להפוך אתכם לחסידים מן המניין של רב המנהרות נתנאל שריקי מנתיבות, לפחות זכיתם להתוודע היטב לדמותו המופלאה, לאירועי ההילולה הססגוניים ולמכירת חפצי הקדושה.

השבוע, זכה הרב לקבל הודעת טקסט משרת התרבות והספורט מירי רגב, בו הפצירה ברב להעתיר בעד הצלחת ספורטאית ישראלית במשחקים האולימפיים. על פי התוצאה, תפילת הרב אמנם לא הביאה לתוצאה הרצויה ביותר, אך לגמרי ניתן להתנחם בבית הניחומים ובהישג המכובד שפעל כבוד הרב.

ואם תשאלו את עצמכם מי העיתונאי שזכה לחשוף את הסקופ האדיר, דעו לכם כי מדובר בלא אחר מ …יחצ"ן הרב ששלח מייל מפורט לכתבי הספורט, בלווי אזהרה מתבקשת שלא לתת קרדיט על התמונה…

ככ

השבוע היו צריכים 'המשקפיים' לעבוד קשה על מידותיהם, ולהיזהר שלא להתכבד בקלון חבריהם, גם כאשר הם נפלו שדודים תחתיהם. הכל התחיל מאייטם שפורסם במדור זה, בו תועדו עיתונאים ודוברים יושבים לפגישה בבית קפה ירושלמי עם מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש. המדור תהה בדרכו המשועשעת, האם זו הכוורת שתלוה את המירוץ של דייטש לראשות העיר.

אך מסתבר שכלי תקשורת אחרים – שלבטח יתקשו להודות בקריאת המדור – לקחו את האייטם ברצינות, ולמעשה פתחו באופן מוחלט את המירוץ הירושלמי, כשירח טוקר שמעון ברייטקופף ויעקב בצלאל הופכים לכוורת הצמודה של דייטש…

בתום סבב דיווחים בכלי מדיה שונים – בהם נופחה הידיעה ונבנו על בסיסה תלי תילים של פרשנויות, שנוספו לסבך אינטרסים של יריבים פוליטיים – נאלץ מקומון ירושלמי להודות בטעותו, ולפרסם הבהרה מתבקשת.

כך נראתה חלק ממלאכת הרכבת הכוורת ופירוקה:

כוורת

"האם כשיבוא משיח גם נצטרך לחכות לרמזור ירוק?", כך ילד החמד אשר טסלר לאביו, הכלכלי של 'קול חי' צבי טסלר, בעת ששבו לביתם מאולפני הרדיו, בו השתתפו בפרויקט ענק שיעסוק בציפיה וההכנה לביאת המשיח, וישודר במוצאי תשעה באב.

תמונה 4

שידורי הרשת החברתית של יהודה גרובייס הולכים וצוברים תאוצה, ואף זכו השבוע לסיקור נאה ב'מעריב'. בפינת רחוב זיהו 'המשקפיים' איש תקשורת בכיר שצופה להנאתו בשידור הפייסבוקי החי, בו התארחו אלעד כהן ויהודה שוקרון. יש לכם ניחוש?

2016-08-11-PHOTO-00006673



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    נמואל האלוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף

  2. 5

    "תתבייש לך!" "חוצפן!" "איך אתה מעז?"

    1. חחח….אבל בכל זאת היה מדור פצצה גם השבוע!!!!!!!!!!

  3. 4

    בתעודה של קליגר יש רק חמש שנות לימוד וצריך 6 שנות לימוד אחרי החתונה

  4. 3

    עס פאסט נישט!
    לא ראוי
    ולא מכובד…

  5. 2

    לא רק חופר לאנשים, עוד עושה "עבודה מפרכת" לחפור. כוונותיך רצויות אבל מעשיך אינם רצוים. תשובתו הנאמנה של בעל "המשקפיים" (והדחפור) חסרת פשר למבינים.